interview met Geert door 'coffeeklatch'

14 dec 2011

FLOWERMAN

Ik sta voor de afdeling tijdschriften in de SPAR van Eindhout, en merk tussen alle roddelkaften en doodsaaie en totaal inspiratieloze NEST-interieurcovers, een tijdschrift dat er uitspringt. FLOW met een matte kaft in ouderwets wenskaartenkarton, inclusief glitterletters, sneeuwlandschap met bambi, een engel met hert, kerstboomvogel op het dak en hou me niet in, grijp het, leg het tussen de soepgroenten en vertrek. Flow is een tijdschrift bedoeld voor vrouwen, welk tijdschrift niet denk ik dan. Ik geniet van de vormgeving, verschillende soorten papier en druktechniek, ingelijmde schrift, inpakpapier, en snuif de geur van de inkt op. Inhoudelijk geen verrassing, mindfulness voor huisvrouwen om het oneerbiedig te benoemen, maar met deugddoende zalving in deze moeilijke en barre tijden, de teksten zakken niet onder de grens van het onozele. Het is iets dat me al langer bezig houdt: Past de markt zijn lay-out en publiciteit aan aan z'n zogezegde doelpubliek, gebaseerd op saaie en ouderwetse clichés? Of is er een andere mogelijkheid om mensen te bereiken, met meer moed en durf? Ik denk dan vooral aan de nieuwe frisdrank van Jupiler 'voor mannen'. Een 'stoer' blik met een agressieve stier erop, FORCE! als titel en rood, zwart en zilver als kleuren. En toch blijft het een frisdrank. Zou een frisdrank met gekleurde grafiek of figuren en een vriendelijke titel slechter verkopen? Ik stel me een blik frisdrank voor met mijn 'flowerman' erop, (getekend in Toscane in mei dit jaar) wie weet met dezelfde naam, vrolijk, sprankelend, verfrissend en minder agressief.  Of ben ik nu een mietje?

FLOWERMAN! fris, optimistisch & verhelderend

Geen opmerkingen:

Een reactie posten